הרצון לעצב את ביתנו באופן מרהיב ויוצא דופן קיים ברובינו, כאשר הכלים לכך בפועל הם מגוונים ומאפשרים לנו לבחור בסגנונות רבים, צבעים שונים ומאפיינים רבים נוספים שתורמים רבות לייחודה של התוצאה הסופית.

מעבר לרהיטים אשר נבחרים למלא את מעוננו, אשר מעבר ליופי ולנפח אותו הם מוסיפים לחדר תורמים לאיכות חיינו ולפעולות יום-יומיות המבוצעות על בסיס קבוע (כורסאות, פינות אוכל וכיוצא בזה), קיימים מספר אלמנטים מעוטרים אשר עשויים להיראות כמשניים, אולם במבחן התוצאה מוסיפים רבות לאישיות החדר וכמובן למראהו הכללי. בין אלמנטים אלו ניתן למצוא אריחים מעוטרים.

אריחים מעוטרים – כלי עיצובי מימי קדם ועד ימינו אנו

כידוע, אריח הינו למעשה לוח העשוי מחרס, קרמיקה או כל חומר עמיד אחר, באמצעותו מחפים קירות ורצפות ולמעשה הופכים את אלו האחרונים לנעימים לתחושה ולמראה. אריחים מעוטרים הינם אריחים לכל דבר ועניין שבהם משתמשים לאותם מטרות בדיוק, כאשר ההבדל העיקרי בין אלו האחרונים לאריחים הנורמטיביים אותם אנו מכירים מחיי היום יום הוא הפאר והנוי הרב שבאפשרותם להוסיף לכל חלל שבו הם מותקנים באופן מקצועי.

הימצאותם של אריחים מעוטרים הינה רבת שנים, שכן נוכחותם בחללים שונים כבר בימי קדם העידה רבות על טיב המשפחה אשר בבעלותה היה אותו חלל מדובר ומשם למעשה צמח ביקושם. את התוכחה לכך שביקושם של אריחים מעוטרים היה גבוה כבר לפני שני רבות בישראל ובעולם, ניתן למצוא במקומות העתיקים והשמורים ביותר בישראל ביניהם יפו, ירושלים, עכו וערים עתיקות וותיקות נוספות אשר בהם קיימים מבנים מיושנים שלא עברו שיפוץ או שימור שמחק את עיצובם המקורי.

ניתן למצוא מגוון רחב של סגנונות, מרקמים וצבעים. בין היתר, ניתן למצוא אריחים מעוטרים אותנטיים אשר מאופיינים בצבעוניות עזה ובצורות גיאומטריות מיוחדות, אריחים מעוטרים אשר מאופיינים באיפוק וביוקרה- אותם ברוב המקרים ניתן למצוא בצבעים פסטליים ועדינים, וכמובן משלבים בתוכם מספר אלמנטים המוסיפים חן ונוי לכל חלל לרבות חדרי מגורים, פרוזדורים וכן חדרי נוחיות.

פרט חשוב נוסף אותו חשוב לציין בכל הנוגע לאריחים מעוטרים, הוא כי אחד מיתרונותיהם של אלו האחרונים הוא היכולת להוסיף אותם במינון נמוך אך משמעותי בעת ובעונה אחת – למשל כאריחי קיר על אחד מקירות החדר בלבד או לחילופין כצורה מסוימת על הרצפה בה מודבקים אריחים סולידיים, עובדה המאפשרת לייחד ולפאר כמעט כל חלל כאשר ההוצאה הכספית יכולה להיות נמוכה באופן יחסי ובעצם להתאים לכל אדם ולכל כיס.

דוגמאות אריחים מעוטרים

אריחים מעוטרים
אריחים מעוטרים

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם